"מיינדפולנס", ובעברית – מודעות קשובה (קשיבות) – הוא מושג שהפך פופולרי בשנים האחרונות, ומחלחל לתחומי עשיה רבים שעניינם הוא רווחה נפשית, חוסן וטיפוח משאבים אישיים ובינאישיים. העניין הגובר והולך במיינדפולנס, החל באמצעות שילוב טכניקות מדיטטיביות המתאימות למבוגרים, אולם בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר התערבויות ברוח המיינדפולנס המתאימות למפגש עם ילדים. הצגת עקרונות התרגול ותפיסת החיים העומדת מאחוריו לילדים, הינה בעלת ערך רב כהתערבות מקדמת חוסן התורמת לשיפור הוויסות הרגשי וההתנהגותי בקרב ילדים, שיפור ביכולת קבלת החלטות, מיומנויות של קשב וריכוז, היכרות והתיידדות עם העולם הרגשי, וטיפוח אמפתיה וחמלה כלפי האחר. חשיפה מוקדמת ותרגול של שפת המיינדפולנס בגיל הצעיר מאפשרת רכישת כלים חשובים להתמודדויות ואתגרים בחיים, גם כילדים ובהמשך כמבוגרים.
קורס זה מיודע לכל מי שעוסק במקצועות טיפול או חינוך ומעוניין להרחיב את התפיסה החינוכית והטיפולית במפגש עם ילדים. הקורס מאפשר התנסות עצמית חיונית להיכרות עם תפיסת העולם ועקרונות התרגול, ומאפשר הכרות עם כלים מבוססי מיינדפולנס הן בעבודה פרטנית והן בעבודה קבוצתית עם ילדים. הקורס הינו חוויתי בעיקר, אך משלב גם רקע תיאורטי, מעולם הבודהיזם, מעולם המדע ומעולמות הפסיכולוגיה והחינוך.
ד"ר קרן ריינר נוי: מנהלת מרכז מיינדפולנס שער הנגב, ושותפה להקמתו. מפתחת תכניות מבוססות מיינדפולנס בקהילה ובסביבות חינוכיות. צועדת בדרך הבודהיסטית למעלה מ-20 שנה, מרצה ומנחה של סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים למעלה מעשור. פסיכולוגית קלינית מומחית, משלבת מיינדפונלס ותפיסות בודהיסטיות בעבודה טיפולית פרטנית, וקבוצתית. שותפה שנים רבות בצוות מרפאת המיינדפולנס במרכז לבריאות הנפש באר שבע.
ד"ר ענבל כהן: מורה לשפת הקשב בבית ספר יסודי, מרצה ומנחת סדנאות מיינדפולנס למורים ולקבוצות הורים וילדים. מתרגלת למעלה מ- 15 שנה בודהיזם טיבטי ויוגה. מדריכת מדיטציה ויוגה מוסמכת למבוגרים. בוגרת התוכנית "שפת הקשב" -התוכנית הראשונה בארץ להכשרת מנחי מיינדפולנס לילדים ונוער. ובעלת דוקטורט בתחום האימונולוגיה מולקולרית.
הגב' איילת שמולביץ': צועדת למעלה מעשור בדרך הבודהיסטית. מנחה קבוצת תרגול (סנגהה), מנחה סדנאות מיינדפולנס לקהל הרחב ולמטפלים. ראשת תוכנית המטפלים של בית הספר פסיכו-דהרמה, בית הספר לתורת הנפש הבודהיסטית. פסיכולוגית קלינית. מטפלת (גם) בגישה מבוססת מיינדפולנס. קנדידקטית בהכשרה אנליטית יונגיאנית. מרצה בביה״ס לפסיכותרפיה שבנגב. רואה את היומיום כמסע מרתק, המזמין תרגול, וטומן בחובו את זרעי הצמיחה.
מר דויד לב: מטפל בתנועה בעל נסיון רב בעבודה עם מבוגרים ונוער. מורה למיינדפולנס במסגרות שונות – ציבוריות ופרטיות. מלווה רוחני מוסמך – ליווי משפחות ויחידים בהתמודדות מול משברי החיים. מנחה בכיר ב 'גישה המוטיבציונית' – מכשיר צוותים רפואיים ומטפלים בתקשורת יעילה יותר להצלחה בשינויים התנהגותיים אצל מטופלים.
אין צורך בניסיון קודם בתרגול מיינדפולנס, אולם יש צורך להתחייב לתרגול קבוע במהלך השנה.
ההשתתפות בקורס מותנית בראיון קבלה עם אחד ממרצי הקורס המובילים.
קורס קיץ מרוכז – במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו ויתרגלו טכניקות שונות לפיתוח מיינדפולנס. התרגול האישי הוא חלק חיוני בקורס, ומאפשר טרנספורמציה אישית והבנה מעמיקה של תפיסת החיים בבסיס התרגול, המסייעת לאדם לשפר את ההתמודדויות השונות בחייו, טרם יעביר את עקרונות התרגול הלאה. מתוך התנסות אישית והיכרות עם חומרים תיאורטיים תתגבש הבנה כוללת ומעמיקה של מהות התרגול, הדגשים החשובים בו והשפעותיהם על הרווחה האישית והבינאישית.
נעסוק בדרכים השונות בהן ניתן להעביר את עקרונות התרגול שנלמדו לילדים, תוך שימוש בטכניקות שונות של משחק, דמיון, ושיח המותאם לגיל. נתוודע לתרגילים המיועדים לעבודה עם ילדים המאפשרים פיתוח של מיומנויות קשב וחמלה. כמו כן נלמד כיצד ניתן להגיב לסיטואציות שונות מול ילדים, הורים או עמיתים תוך כדי שימוש בעקרונות המיינדפולנס. בתום הקורס יוכלו הסטודנטים לשלב את עקרונות המיינדפולנס, הן כטכניקה והן כתפיסת עולם בעבודתם עם ילדים. הקורס יעודד פיתוח יכולת אינטואיטיבית ויצירתית להעביר את עקרונות התרגול בדרך ייחודית לכל משתתף הנובעת מתוך ניסיונו האישי והמקצועי ומתוך העולמות בהם הוא פועל.