מרכז המיינדפולנס בשער הנגב הוקם בשנת 2014 במטרה לשפר את איכות החיים והרווחה הנפשית של תושבי הנגב, בראשם המתגוררים ביישובי עוטף עזה. המרכז פועל להנגשה, פיתוח והעמקה של מיומנויות ועקרונות תרגול המיינדפולנס, לילדים ונוער, מבוגרים, משפחות, מטפלים וצוותים חינוכיים.
מהו מיינדפולנס?
בשנים האחרונות הפך המונח 'מיינדפולנס' למושג שגור בפי כל, החל בעובדים בחברות הגדולות וכלה בילדים בבתי הספר והגנים, ולא סתם. המיינדפולנס נמצא ככלי משמעותי לחיזוק החוסן הנפשי, להפחתת דכאון וחרדה, לחידוד יכולות הקשב והריכוז ולהגברת תחושות שמחה ואושר.
"מיינדפולנס" או "קשיבות" בעברית, מתייחסים אל היכולת להפנות תשומת לב שאינה שיפוטית אל ההווה – ולחוות את 'הרגע הנוכחי'.
על פי גישת המיינדפולנס, כל אחד יכול לפתח יכולות אלו, וככל שנתרגל אותן יותר, כך נצליח לפגוש את המציאות בצורה אותנטית, מכילה ורכה יותר. המיינדפולנס נמצא ככלי המסייע בידינו לשלוט טוב יותר בתגובות אוטומטיות, מה שמאפשר לנו להפחית אגרסיות ואימפולסיביות, ולבחור באופן נכון יותר את תגובותינו לרגע ההווה.
לקריאת מאמר מפורט 'מהו מיינדפולנס והיכן הוא פוגש את הפסיכולוגיה' לחצו כאן.
מרכז מיינדפולנס - הינו מרכז הפועל להנגשה, פיתוח והעמקה של מיומנויות ועקרונות התרגול ברוח הדהרמה, עבור אוכלוסיית הדרום. מטרתו, להגדיל את הרווחה הנפשית ואיכות החיים ברמת הפרט והקהילה תוך ערבות הדדית. המרכז פועל כחלק מהשירות הפסיכולוגי – שער הנגב.
היות וחזון מרכז המיינדפולנס הוא לשפר את איכות והחיים והרווחה הנפשית ברמת הפרט והקהילה, הרי שהטמעת המיינדפולנס בסביבות חינוכיות מהווה עשייה מרכזית ומהותית בעיננו. אנו רואים באנשי החינוך, על כל מעגליהם, דמויות מפתח ושגרירים מרכזיים להעברת הכלים ומיומנויות המיינדפולנס, וליצירת השפעה מיטבית על כל אחד ואחת מהתלמידים וחברי הצוות.
לתפיסת עולמנו, על תוכניות מיינדפולנס בסביבות חינוכיות חייבות להתייחס אל כלל מארג החיים במוסדות החינוכיים ומחוצה להם. כלומר, אל המורים, המנחים, הגננות והחונכים, צוותי ההנהלה, וכמובן – הילדים, אחיהם והוריהם.
אנו מאמינים כי רק באמצעות הטמעת המיינדפולנס כשפה משותפת (מורים ותלמידים כאחד), נצליח לחולל שינוי באקלים החינוכי, נביא לשיפור הרווחה האישית של האוכלוסיות הקשורות בסביבה החינוכית על כל גווניהן, ונייצר בכך שינוי אמיתי לטווח הרחוק.
תכניות חינוכיות וטיפוליות המושתתות על מיומנויות מיינדפולנס מקבלות היום מקום מרכזי בארץ ובעולם. בשנים האחרונות גדלות ומתרחבות התכניות העוסקות בעבודה עם ילדים, במסגרות חינוך שונות ובגילאים שונים.
הסיבה המרכזית לכך שהמיינדפולס 'מכה גלים' היא לאור תוצאותיו בשטח בישראל, כמו גם ברחבי העולם.
השפעותיו המיטיביות של המיינדפולנס כבר הוכחו אקדמית ומחקרית, ובקרב היתרונות המרובים שנמצאו ניתן למנות:
צוות מנחי מרכז מיינדפולנס הינו צוות בעל ניסיון עשיר במיומנויות מיינדפולנס, עבודה עם ילדים ומבוגרים. הצוות כולל אנשי טיפול או אנשי חינוך מנוסים אשר משלבים את המיינדפולנס בעבודתם. הצוות מקבל הדרכה, ע"י ד"ר קרן ריינר נוי, מנהלת המרכז ושותפה להקמתו.
מנהלת מרכז מיינדפולנס שער הנגב, ושותפה להקמתו. מפתחת תכניות מבוססות מיינדפולנס בקהילה ובסביבות חינוכיות מתוך חזון להעשיר את מאגרי החוסן האישיים והקהילתיים עבור אוכלוסיית עוטף עזה והסביבה. קרן מרצה ומנחה של סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים למעלה מעשור. פסיכולוגית קלינית מומחית, בעלת התמחות בשילוב מיינדפונלס ותפיסות בודהיסטיות בעבודה טיפולית פרטנית, וקבוצתית. שותפה בצוות מרפאת המיינדפולנס במרכז לבריאות הנפש באר שבע.
חייתי כנזירה כ-12 שנה בקהילת תרגול תשומת הלב בפלאם ווילאג', בהדרכתו של מורה הזן תיך נאת האן והוסמכתי על ידו כמורת דהרמה (מיינדפולנס). הוכשרתי גם כמורה ל-MBCL - תכנית המדגישה חמלה וחכמה רגשית המבוססות על תרגול מודעות והמשלבת מדיטציות מעולם הבודהיזם עם מחקרים ופסיכולוגיה מערביים.
צועדת יותר מעשור בדרך הבודהיסטית. מנחה קבוצת תרגול (סנגהה), מנחה סדנאות מיינדפולנס לקהל הרחב ולמטפלים. פסיכולוגית קלינית. מטפלת (גם) בגישה מבוססת מיינדפולנס. קנדידקטית בהכשרה אנליטית יונגיאנית. מלמדת קורס בנושא חלומות בביה״ס לפסיכותרפיה שבנגב. רואה את היומיום כמסע מרתק, המזמין תרגול, וטומן בחובו את זרעי הצמיחה.
מטפל בתנועה (M.A) - בעל נסיון בעבודה עם מבוגרים ונוער. מורה למיינדפולנס במסגרות שונות – ציבוריות ופרטיות. מלווה רוחני מוסמך - ליווי משפחות ויחידים בהתמודדות מול משברי החיים. מנחה בכיר ב 'גישה המוטיבציונית' - מכשיר צוותים רפואיים ומטפלים בתקשורת יעילה יותר להצלחה בשינויים התנהגותיים אצל מטופלים.
מורה לשפת הקשב בבית ספר יסודי ומרצה ומנחת סדנאות מיינדפולנס למורים ולקובוצות של הורים וילדים. מתרגלת במשך 15 שנה בודהיזם טיבטי ויוגה. מדריכת מדיטציה מוסמכת, מטעם Win - Medi בית הספר לרפואה משלימה במכללה האקדמית בוינגייט. תעודת מנחה ל"שפת הקשב" מטעם מפתחת התוכנית שימי לוי. תואר PhD -תחום התמחות אימונולוגיה מולקולרית.
מלמדת מיינדפולנס לאנשי טיפול וחינוך, מבוגרים וילדים. מומחית בהנחיית קבוצות בשילוב אומנויות (MA). בוגרת התוכנית להכשרת מטפלים בגישות מבוססות מיינדפולנס. מדריכה ומטפלת שיקומית. התרגול בשבילי הוא בית וכמו בית אמיתי אפשר לפעמים לנוח בו, אפשר לפעמים לבעוט בו אבל הוא תמיד תמיד שם.
בעל ניסיון רב בהטמעה של מיינדפולנס בבתי ספר, ובנוסף, מתמחה בעבודה עם אנשים בעלי צרכים מיוחדים, במיוחד אנשים עם אוטיזם. מרצה ומנחה סדנאות מיינדפולנס לקהלים שונים (מורים, אנשי טיפול, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד). בוגר התוכנית להכשרת מטפלים בגישות מבוססות מיינדפולנס בבית החולים הפסיכיאטרי ב"ש, ולימודי 'שפת הקשב' להכשרת מנחי מיינדפולנס לילדים. בעל תואר שני בניהול מלכ"רים מהאוניברסיטה העברית.
תואר ראשון בפיזיותרפיה BPT עם התמחות בהתפתחות הילד ושיקומו. בוגרת התכנית התלת שנתית למטפלים בגישות מיינדפולנס בביה"ח הפסיכיאטרי בבאר שבע ומדריכת מיינדפולנס מוסמכת לילדים, הורים ואנשי חינוך, והידרותרפיסטית. מאמינה שביכולתו של כל אדם למצות את הפוטנציאל הטמון בו בסביבתו הטבעית ובעיקר לתת ולקבל אהבה. מאמינה שהמשפחה והילד כבני אנוש, הם מרכז הטיפול ולאו דווקא הקשיים שלשמם הגיעו.
פסיכולוגית קלינית מדריכה. דוקטורנטית בפסיכולוגיה נוירוקוגנטיבית. מנחת סדנאות מיינדפולנס.
בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי, ותואר שני ביישוב וניהול סכסוכים וחינוך לשלום. מתמחה בחינוך מיוחד - ל"ל והפרעות קשב. מנחה ומורה בפנימייה לנוער בסיכון ופגועי נפש. בעלת התמחות בהוראת אסטרטגיות למידה ובניית תכניות הוראה מותאמות. מנחת סדנאות מיינדפולנס במסגרות מגוונות לקבוצות ילדים, נוער, גננות ומורים. מאמינה בשילוב מיינדפולנס בעשייה החינוכית, באכפתיות ובחמלה.
תלמידה ומורה למיינדפולנס וליוגה בקבוצות ארגונים ו״אחד על אחד״, תוך שימת דגש על יישום התפיסה בחיי היומיום.